به گزارش روابط‌عمومی مرکز نوآوری‌های آموزشی شتاب، در این جلسه که شنبه ۲۸ بهمن‌ماه با حضور پروفسور مجید میرزاوزیری، عضو گروه ریاضی محض و مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی مشهد؛ حسین صدیق‌پور، مدیرعامل مرکزنوآوری‌های آموزشی شتاب و جمعی از مدیران مدارس بعثت برگزار شد، دکتر میرزاوزیری گفت: مسابقات شهر ریاضی ۲۵ سال است که در حال برگزاری است، این مسابقه در ابتدا با ۲۱ نفر آغاز شد تا اینکه سال ۹۸ که قبل از شروعِ شیوع کرونا بود تعداد شرکت کنندگان این مسابقه به ۲۱ هزار نفر رسید و این مسابقه گسترش پیدا کرد تا اینکه به مرور در برلین، فرانسه، آمریکا و لهستان هم برگزار شد.
عضو انجمن ریاضی ایران این مسابقه را شبیه یک بازارچه دانش بیان کرد و گفت: این مسابقه که ۹۰ دقیقه است که هم برای دانش‌آموزان و هم در برخی مناسبت‌ها به صورت خانوادگی برگزار می‌شود.
میرزاوزیری با اشاره به اینکه گروه‌های این مسابقه ۳ نفره هستند، عنوان کرد: شهرریاضی، تنها مسابقه در دنیاست که ۹۰ سوال تشریحی دارد و پاسخ‌های آن فرمول ندارند، بلکه به هوش، خلاقیت، بازاریابی، هوش‌مالی، مدیریت زمان و .. نیاز دارند.
وی با بیان اینکه این مسابقه برای دانش‌آموزان چهارم تا دوازدهم طراحی شده است، تصریح کرد: دانش‌آموزان در این مسابقه می‌توانند سوالات خود را به یکدیگر بفروشند، همچنین اینکه سوالات این مسابقه تورم دارد و مجموع این اتفاقات این مسابقه را برای دانش‌آموزان هیجان‌انگیز می‌کند. براساس آمارهای ما، اغلب دانش‌آموزانی که ریاضی را دوست ندارند اتفاقا در این مسابقه قوی‌تر عمل می‌کنند.
میرزاوزیری که خودش بنیان‌گذار این مسابقه است، ادامه داد: بچه‌ها بعد از مسابقه شهرریاضی خیلی به ریاضی علاقه‌مند می‌شوند چراکه طراحی این رویداد مدل سنجش را تغییر می‌دهد و بعضا دانش‌آموزان بعد از این مسابقه، رشته ریاضی را تا دکترا ادامه می‌دهند.
وی در انتها افزود: دانش آموزانی که مقام می‌آورند مدل دانشگاه فردوسی را دریافت می‌کنند و به فینال این مسابقات که در دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود دعوت می‌شوند.
خاطر نشان می‌شود در انتهای این جلسه، مقرر شد مدارس بعثت میزبان این رویداد باشند.