مرکز رشد و نوآوری‌های آموزشی شتاب اعتقاد دارد که توسعه کارآفرینی در هر جامعه با ارتقاء وضعیت اقتصادی و اجتماعی آن جامعه همراه است لذا شتاب به دنبال این حلقه مفقوده که در جامعه ما است ضرورت راه اندازی آکادمی کسب و کار را در دستور کار قرار داد چراکه امروزه کارآفرینی به یک امر مهم در جوامع توسعه یافته مختلف تبدیل شده است.

این آکادمی با هدف «توانمندسازی افراد برای خلق ارزش افزوده به کمک راه اندازی کسب و کارشان» و «ارائه اطلاعات و دانش عمیق و کاربردی برای علاقه مندان به حوزه کسب و کار» آغاز به کار کرد.

لذا آکادمی کسب و کار شتاب تمرکز دوره‌ها و مباحث درسی خود را بر مطالب تخصصی در حوزه کسب و کار نظیر کارآفرینی، طراحی بیزینس مدل، تدوین استراتژی، مدیریت منابع انسانی، اصول و فنون مذاکره، تجارت بین‌الملل و .. گذاشت.

مخاطبان آکادمی کسب و کار:

دانش‌آموزان ۹ تا ۱۲ سال
دانشجویان ترم ۱ تا ۳
دانشجویان ترم ۶ تا ۸

خدمات این آکادمی برای مخاطبان‌اش:

الف.دانش آموزان و دانشجویان:
آموزش مهارت های شغلی و کسب و کاری با این هدف که نگذاریم مدرسه و دانشگاه جلوی تحصیل دانش آموزان و دانشجویان را بگیرد!
یعنی دانش آموز ۱۲ سال فقط درس میخواند و توجه کمتری به سایر ابعاد زندگی خود دارد. همین دانش آموز فارغ التحصیل شده و وارد دانشگاه میشود و در مقطع لیسانس نیز فقط درس میخواند و همچنان بی توجه به سایر ابعاد تحصیلی و شغلی خود است و بعد از فارغ التحصیل شدن در دانشگاه مهارت های مورد نیاز برای ورود به بازار کار و یا راه اندازی کسب و کار خود را ندارد؛ انگار که هدف از درس خواندن، خود درس خوانده شده است و همه محصلان این نکته را فراموش کردند که درس میخوانند که آینده شغلی خوبی داشته باشند و برای ساخت یک آینده شغلی مناسب نیاز است تا علاوه بر مطالعه دروس مدرسه و دانشگاه، مهارت هایی را نیز آموزش ببینند.
از این بابت مدرسه کسب و کار شتاب ورود پیدا کرده تا اجازه ندهد مدرسه و دانشگاه جلوی تحصیل دانش آموز و دانشجو را بگیرد و با آموزش مهارت های مربوط به شغل و کسب و کار به دانش آموز و دانشجو، آن هارا از ابتدا با این مهارت ها آشنا کند تا در این زمینه توانمندتر شوند و حتی این توانمندی به تحصیل آن ها جهت میدهد و باعث افزایش انگیزه آن ها در تحصیلشان میشود.
خیلی از دانش آموزان در سال دوازدهم که زمان انتخاب رشته است به دلیل رشد تک بعدی و درسی و شناخت اندک نسبت به علایق خود و بازارکار هرشغل، رشته ای را انتخاب میکنند که بعد از ورود درمیابند این رشته با خواسته مطلوب آن ها تناسب ندارد اما یادگیری مهارت های مربوط به شغل و کسب و کار باعث میشود دانش آموز به شناختی برسد که در انتخاب رشته دانشگاهی خود تصمیم بهتری بگیرد.
خیلی از دانشجویان نیز بعد از گذراندن چندترم از دانشگاه به دلایل متعددی(علاقه نداشتن به رشته، ناامیدی از بازارکار،نداشتن مسیر مشخص و شفافی برای آینده شغلی خوب، پیدا نکردن تناسب بین درس های دانشگاه و بازارکار مرتبط با آن و …) قوه تشخیص خود را نسبت به آینده شغلی خود از دست میدهند و یادگیری مهارت هایی که در مدرسه کسب و کار شتاب آموزش داده میشود کمک شایانی به تصمیم سازی و تصمیم گیری دانشجویان میکند.

ب.علاقه مندان به کسب و کار های یکنفره:
به گفته آقای کیوساکی ۴ سبک شغلی وجود دارد: کارمندی خویش فرمایی صاحب کسب و کار و سرمایه گذار
در این قسمت به خویش فرماها کمک میکنیم که به کمک برندسازی شخصی درآمدشان را افزایش دهند و در شغل خود پیشرفت کنند و بعد از آن با آموزش راه اندازی کسب و کار یکنفره به این افراد به آن ها کمک میکنیم که دیدگاه و رویکرد کسب و کاری در شغل خود داشته باشند تا به درآمد سیستماتیک برسند و درآمد آن ها وابسته به زمانشان نباشد

ج.صاحبین کسب و کار های آموزشی – خدماتی:
به صاحبین کسب و کار های آموزشی و خدماتی که بخشی از آن ها معاونت های ذیل شتاب هستند آموزش و خدمات مشاوره کسب و کار داده میشود.

دوره‌هایی که به زودی توسط این آکادمی برگزار خواهند شد:

_ دوره «راه‌اندازی آکادمی کسب و کار از صفر تا به اینجا»
۸ اسفندماه ۱۴۰۲

_دوره «هدف‌گذاری برای دانش‌آموزان»
۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲

_ دوره آموزشی آنلاین و رایگانِ «چگونه یک کار خوب با درآمد بالا پیدا کنیم»
دوشنبه ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۲