به گزارش روابط‌عمومی مرکز نوآوری‌های آموزشی شتاب، در جلسه‌ای که صبح دوشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور سیدجواد اسدیان، رییس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی استان؛ حسین صدیق‌پور، مدیرعامل مرکزنوآوری‌های آموزشی شتاب و جمعی از مدیران انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در سالن جلساتِ مرکز نوآوری‌های آموزشی شتاب برگزار شد در خصوص چگونگی احداث، اهداف و چشم‌انداز مدرسه ویژه اتباع افغانستانی در مشهد بحث و گفت و گو شد. در ابتدای این جلسه مدیرعامل مرکزنوآوری‌های آموزشی شتاب ضمن معرفی این مرکز اظهار کرد: مرکز نوآوری‌های آموزشی شتاب ایده ایست که در نهایت موجب تکمیل و تامین چرخه نیازهای آموزشی می‌شود. بسیاری از مدارس غیردولتی تنوع خدمات متنوعی دارد، این تنوع خدمات چالش تخصصی شدن فعالیت‌ها را به وجود می‌آورد.
حسین صدیق‌پور ادامه داد: شتاب با تامین این نیاز، خدمات تخصصی متنوعی را برای کمک به حل مسائل در اختیار سازمان‌ها، موسسات آموزشی و اولیا قرار داده است.
وی افزود: مرکز نوآوری شتاب حاصل بیش از ۳۰ سال تجربه مجموعه مدارس بعثت در مشهد است که با این پشتوانه چشم‌انداز خود را براساس گسترش خدمات تخصصی به سراسر کشور ترسیم کرده است.

پس از آن سید‌جواد اسدیان، رییس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی استان اظهار کرد: در کنار مجموعه مدارس بعثت در مشهد ما موسساتی را هم نظیر مرکزنوآوری‌های آموزشی شتاب داریم که خدمات منحصر به فردی دارند. ما بیش از سی سال تجربه در حوزه آموزش داریم که تجربه گرانبهایی است و این مرکز محل صادرات این تجربه‌ها است.
وی در ادامه بیان کرد: اخیرا در جلسه شورای سیاست‌گذاری در خصوص مجوزهایی گفت و گو شد تحت عنوان مدرسه بین‌الملل، که خدمات فراملیتی ارائه می‌دهند تا ملیت‌های مختلفی که در ایران هستند بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.
سیدجواد اسدیان با اشاره به اینکه او به عنوان نمایندگی ۱۸ هزار موسس مدارس غیردولتی کشور در این شورا حضور دارد،ادامه داد: از سویی ما در مشهد تعداد زیادی تبعه کشور افغانستان را داریم که اینها مهمان حضرت رضا(ع) هستند و باید خدمات آموزشی درستی به این افراد ارائه شود چراکه آنان در آینده‌ی منطقه اثرگذار خواهند بود.در خود مشهد هم تعداد بسیاری دانش آموزان تبعه افغانستان دارد که این افراد می‌توانند سفرای جمهوری اسلامی باشند و باید تحصیل این افراد مورد توجه واقع شوند.
اسدیان بیان کرد: ما آماده این موضوع هستیم که اولین مجموعه خدمت‌رسانی آموزشی ویژه دانش آموزان افغانستانی را برای اولین‌بار در مشهد دایر کنیم که قطعا مرکزنوآوری‌های آموزشی شتاب برای این مجموعه خدمات تخصصی خاصی در حوزه آموزش ارائه خواهد داد.
عضو موسس مدارس بعثت با بیان اینکه ما سه نوع جمعیتِ دانش‌آموزی داریم، تصریح کرد: قشر ثروتمند، متوسط و ضعیف سه نوع جمعیت دانش‌آموزی ما هستند که ما در مرکزنوآوری‌های آموزشی شتاب آمادگی ارائه خدمات آموزشی به هر سه‌گروه داریم اما باید نگاهی ویژه به دانش‌آموزان محروم هم داشته باشیم شاید آنان دانشمندانِ آینده‌ی افغانستان باشند

در ادامه این نشست بشیر احمد اربابی، رییس انجمن فعالان اقتصادی افغانستان گفت: تغییراتی که در سیستم حکمرانی افغانستان به وجود آمد، بسیاری از هموطنان من را به خراسان روانه کرد و این مهاجرت دغدغه ما شده.
وی افزود: هم‌وطنان من در جنگ دفاع مقدس و مبارزه با داعش هم‌وطنان من نشان دادند در کنار مردم ایران هستند.
رییس انجمن فعالان اقتصادی افغانستان ابراز کرد: از سویی چهل سال است که جمهوری اسلامی ایران مردم افغانستان را در آغوش گرفته است. لذا ماهم به دنبال این هستیم که خدا به ما توانی بدهد که بتوانیم مدرسه‌ای برای دانش‌آموزان مهاجر افغانستان راه‌اندازی کنیم یا این مدرسه بتواند موجب ارتقاء آموزش و ساماندهی روند تحصیل آنان شود.
بشیر احمد اربابی بیان کرد: علی‌الخصوص اینکه اگر بتوانیم این مدرسه را برای اتباع افغانستان در مناطق محروم مشهد راه‌اندازی کنیم تا هزینه‌های تدریس دانش آموزان مهاجری که توان پرداخت ندارند از این طریق فراهم شود هم کار بسیار خداپسندانه‌ای است.