در جلسه‌ای که چهارشنبه ۲ اسفندماه با حضور جمعی از مدیران مدارس امام‌حسین(ع) در سالن جلسات مرکز نوآوری‌های آموزشی شتاب برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای میان مدارس بعثت و مدارس امام‌حسین(ع) خراسان جنوبی به منظور همکاری‌های بیشتر و تبادل تجربیات امضا شد.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز نوآوری‌های آموزشی شتاب، در ابتدای این جلسه که چهارشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور جمعی از مدیران مدارس امام‌حسین(ع) در سالن جلسات مرکز نوآوری‌های آموزشی شتاب برگزار شد، سیدجواد اسدیان، عضو موسس مجموعه مدارس بعثت با اشاره به مزایای رقابتی مجموعه‌مدارس بعثت و چگونگی اعتماد مردم به این مدارس طی ۳۰ سال گذشته به معرفی مرکزنوآوری‌های آموزشی شتاب پرداخت.

در ادامه این جلسه نیز مسعود ولی‌زاده، مدیرعامل مجتمع بعثت اظهار کرد: مدارس غیردولتی به امتیازات‌اشان زنده هستند و مدارس بعثت همواره ماموریت‎‌شان را بر اساس مسئولیت اجتماعی و انقلابی ترسیم‌کرده‌اند پیاده‎‌سازی سند تحول بنیادین را به عنوان یک هدف اساسی در دستور کار داشته‌است.

وی افزود: بر این اساس یک الگوریتم تربیتی را برنامه‌ریزی کردیم که اکنون در جریان است و راهبرهای تربیتی دبستان، دبیرستان و مدارس دخترانه همه بر مبنای این سند چیده شده است.

ولی‌زاده ادامه داد: به دست آوردن این تجربه که بتوانیم تغییر را دانش‌آموزانی که نسبت به تحصیل و پیشرفت بی‌انگیزه هستند، ببینیم، بسیار شگفت‌انگیز است و این مهم‌ تنها با کمک «تحول» صورت می‌پذیرد. از تحول نترسید تحول هم مخاطب را افزایش می‌دهد و هم موجب تغییر در محصلان می‌شود.

پس از آن سید مرتضی سلیمانی، معاون پرورشی مجموعه مدارس بعثت گفت: در نحوه پیاده سازی سند تحول بنیادین و پیاده سازی نیروها، تفاوت‌های جنسیتی و.. نقص‌هایی را یافتیم که برای هرچه بهتر پیاده‌سازی آن به دنبال رفع آن‌ها هستیم تا حد فاصل سند تا عملیات پر کنیم.
بسیاری از روش‌های تشویق و تنبیه اشتباه هستند چراکه ماحصل آن این است که امروزه با جوانانی مواجه هستیم که نمی‌توانند برای خودشان کسب و کاری داشته باشند و به تولید ثروت بپردازند.

در انتهای این نشست تفاهم‌نامه‌ای میان مدارس بعثت و مدارس امام‌حسین(ع) خراسان جنوبی به منظور همکاری‌های بیشتر و تبادل تجربیات امضا شد.